JAK ZAPOBIEGAĆ HALUKSOM?

1. Noś odpowiednie obuwie, najlepiej na płaskim i z szerokim przodem.

 

Szpilki to "zło" dwa w jednym. Oprócz tego, że posiadają zwężany przód, to posiadają jeszcze wysoki obcas. Przód do szpica powoduje wyginanie stawu. Wysoki obcas odpowiada za zmianę środka ciężkości ciała i przesunięcie go bardziej do przodu. Tym samym wykrzywiony staw jest "dobijany" nadmiernym przeciążeniem. Każde obuwie na wysokim obcasie/koturnie ingeruje w prawidłowe funkcjonowanie aparatu ruch. Oprócz ograniczenia zakresu ruchu stopy zostaje wyeliminowana faza przetaczania stopy. Ciężar ciała nie jest rozkładany równomiernie na całej powierzchni stopy lecz zostaje skoncentrowany na przodostopiu.

 

2. Stosuj kliny na haluksy, aparaty korekcyjne lub wkładki ortopedyczne.

 

Stosowanie tego typu pomocy kiedy haluksy są już w zaawansowanym stadium pomoże jedynie w zatrzymaniu dalszego rozwoju haluksów.

Skuteczność tego typu produktów jest bardzo wysoka w początkowym stadium, kiedy zauważamy niewielkie haluksy. Wtedy łuk poprzeczny nie jest jeszcze "mocno zdezelowany" i przyczep ścięgna palucha nie przemieścił się.

 

3. Zgłoś się do ortopedy specjalizujacego się w leczeniu haluksów i stosuj ćwiczenia rehabilitacyjne.  

Jednym z najpopularniejszych ćwiczeń mających na celu zwiększenie ruchomości stopy w jej przedniej części jest chwytanie palcami różnych przedmiotów.

 

4. Operację traktuj jako rzecz ostateczną. 

Wycięcie części kość wcale nie wzmacnia stawu i nie chroni przed dalszym jej odrastaniem.

 

 

 
« powrót
Copyright © 2009-2018 obuwie-zdrowotne.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość zaprojektował i wykonał Rafał Zajdel.